Activitat setmanal. Imagineria ZEN i massatge.

Activitat grupal i individual.

Primera part

Imagineria ZEN
Com estirar tots els meridians del teu cos en 5 minuts

Segons la Medicina Tradicional Xina, el cos està recorregut per canals o meridians, que connecten entre si tots els òrgans, teixits i cèl·lules. Per ells circula l’energia vital (Chi), força de vida que alimenta cada part del cos i que fa que es mantingui en correcte funcionament tot el sistema.

Cada meridià es connecta amb un d’on rep energia i amb un altre, al que la hi transmet, formant un sistema energètic de la mateixa forma que els nostres sistemes sanguini, limfàtic i nerviós.

Si veiéssim tots meridians observaríem el nostre cos com un espai connectat per un complex entramat de canals energètics.

Però aquest sistema també pot veure’s interromput per causes emocionals, ambientals, etc, que generen irregularitats i, en el llarg termini poden generar.

En aquesta nota podràs conèixer com fer per estirar-los en sol 5 minuts i així evitar qualsevol obstrucció.

Íntegrament, els meridians principals són 12 i estan distribuïts simètricament al llarg del cos. Cadascun d’ells porta el nom de l’òrgan o víscera que regulen:
El Pulmó-Instestino Gruix
La Melsa-Estómac
El Cor-Intestí Delgado
El Ronyó-La bufeta

Aquesta és una sèrie de 6 posicions que estiren els meridians que pot fer-se al matí o a la nit, en molt poc temps. A més, en fer-ho podràs comprovar si existeix algun dolor o obstrucció puntual que hagis de treballar.

1. Comença amb el meridià pulmons / intestí gruixut (on acaba el meridià de pulmó, comença l’intestí gruixut). Per fer aquesta posició, posa’t dempeus amb els peus separats a l’ample dels malucs, entrellaça els polzes darrere de la teva esquena i inclina’t cap avall, estirant els braços cap amunt i plegant el teu cos.

2. Per al meridià que uneix l’estómac i la melsa, agenolla’t amb els glutis entre les teves cames i inclina’t suaument cap a enrere, com si volguessis recolzar-te sobre el sòl. Porta les teves mans darrere del cap i acomoda els peus al costat de les cames per poder estirar una mica més.

3. Per al meridià cor – intestí prim, asseu-te i posa els peus prop de l’engonal, enfrontats un amb l’altre. Inclina el teu tors cap a davant, unint les mans sota el teu front.

4. Per al meridià bufeta – ronyons, asseu-te amb les cames estirades i inclina’t cap a endavant tractant de posar les seves mans en els peus.

5. Per al meridià pericardi i Sant Jiao (Triple Escalfador), asseu-te, creua les cames i pren els teus genolls creuant els braços en l’adreça oposada a les cames.

6. Per al meridià vesícula biliar-fetge, asseu-te i estén les cames, mantenint-les separades. Manten l’esquena recta, aixeca el braç dret, col·loca l’esquerre al costat de l’abdomen, i gira cap a l’esquerra. Repeteix de l’altre costat.

Consells per fer cada posició

Inspira en començar i exhala en prendre la posició. Relaxa’t en fer-ho
.Fes 3 inhalacions i exhalacions llargues en cada posició.
Cuida el teu cos. Si hi ha dolors, fes-ho a poc a poc i no ho forcis.
Desarma cada posició de la mateixa manera que la vas fer, però com si realitzessis el camí contrari.

Segona part.

Massatge i automasaje amb digitopuntura.

Pràctica de massatge i automasaje amb digito-pressió.

Compartirem el plaure de donar i rebre a través l’energia de les nostres mans.

El taller s’està imparteix actualment en el casal del Bon Pastor de Figueres des de l’any 2011-2017.
A Vilafant 2009-2011

Coordina Teresa González Bonachera
Contacto: teresgb@gmail.com

(castellano)
Actividad grupal e individual.

Primera parte

Imagineria ZEN

Como estirar todos los meridianos de tu cuerpo en 5 minutos
Según la Medicina Tradicional China, el cuerpo está recorrido por canales o meridianos, que conectan entre si todos los órganos, tejidos y células. Por ellos circula la energía vital (Chi), bastante de vida que alimenta cada parte del cuerpo y que hace que se mantenga en correcto funcionamiento todo el sistema.

Cada meridiano se conecta con uno de donde recibe energía y con otro, al que se la transmite, formando un sistema energético de la misma forma que nuestros sistemas sanguíneo, linfático y nervioso.

Si viéramos todos meridianos observaríamos nuestro cuerpo como un espacio conectado por un complejo entramado de canales energéticos.

Pero este sistema también puede verse interrumpido por causas emocionales, ambientales, etc, que generan irregularidades y, en el largo plazo pueden generar.

En esta nota podrás conocer como hacer para estirarlos en sol 5 minutos y así evitar cualquier obstrucción.

Íntegramente, los meridianos principales son 12 y están distribuidos simétricamente a lo largo del cuerpo. Cada uno de ellos trae el nombre del órgano o víscera que regulan:
El Pulmón-Instestino Grueso
El Bazo-Estómago
El Corazón-Intestino Delgado
El Riñón-La vejiga.

Esta es una serie de 6 posiciones que estiran los meridianos que puede hacerse por la mañana o por la noche, en muy poco tiempo. Además, al hacerlo podrás comprobar si existe algún dolor u obstrucción puntual que tengas que trabajar.

1. Empieza con el meridiano pulmones / intestino grueso (donde acaba el meridiano de pulmón, empieza el intestino grueso). Para hacer esta posición, ponte de pie con los pies separados al ancho de las caderas, entrelaza los pulgares detrás de tu espalda e inclínate hacia abajo, estirando los brazos hacia arriba y plegando tu cuerpo.

2. Para el meridiano que une el estómago y el bazo, arrodíllate con los glúteos entre tus piernas e inclínate suavemente hacia atrás, como si quisieras apoyarte sobre el suelo. Trae tus manos detrás de la cabeza y acomoda los pies junto a las piernas para poder estirar algo más.

3. Para el meridiano corazón – intestino delgado, siéntate y pone los pies cerca de la ingle, enfrentados uno con el otro. Inclina tu torso hacia delante, uniendo las manos bajo tu frente.

4. Para el meridiano vejiga – riñones, siéntate con las piernas estiradas e inclínate hacia adelante tratando de poner sus manos en los pies.

5. Para el meridiano pericardio y Santo Jiao (Triple Calentador), siéntate, cruza las piernas y toma tus rodillas cruzando los brazos en la dirección opuesta a las piernas.

6. Para el meridiano vesícula biliar-hígado, siéntate y extiende las piernas, manteniéndolas separadas. Manten la espalda recta, levanta el brazo derecho, coloca el izquierdo junto al abdomen, y gira hacia la izquierda. Repite del otro lado.

Consejos para hacer cada posición
  • Inspira al comenzar y exhala al tomar la posición. Relájate al
  • hacerlo.Haz 3 inhalaciones y exhalaciones largas en cada posición.
  • Cuida tu cuerpo. Si hay dolores, hazlo despacio y no lo fuerces.
  • Desarma cada posición de la misma manera que la hiciste, pero como si realizaras el camino contrario.

    Segunda parte.

  • Masaje y automasaje con digitopuntura.

    Pràctica de masaje y automasaje con digito-presión.

    Compartiremos el placer de dar y recibir a través la energía de nuestras manos.

    El taller se está imparte actualmente en el casal del Bon Pastor de Figueres desde el año 2011-2017.
    En Vilafant 2009-2011

    Coordina Teresa González Bonachera
    Contacto: teresgb@gmail.com

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